Automatyczny spis treści to spore ułatwienie i duża oszczędność Twojego czasu. Oczywiście możesz wszystko wykonać ręcznie i nie zawracać sobie głowy automatyzacją. Pytanie tylko: po co utrudniać sobie życie… i czy będzie to zgodne z wytycznymi obowiązującymi np. na Twojej uczelni?
Word w prosty sposób umożliwia wygenerowanie automatycznego spisu treści. Nie wiesz, jak to zrobić? Pan Formatek śpieszy z pomocą. Zaczynamy!
Jak zrobić automatyczny spis treści w 3 krokach?
-
Nagłówki mają moc
Tytuły rozdziałów i podrozdziałów pojawiają się w każdej pracy: magisterskiej, licencjackiej, dyplomowej, a także w każdym spisie treści. Jeżeli chcesz wygenerować na ich podstawie automatyczny spis treści, wykorzystaj Style. Jak to zrobić? Style Nagłówka 1 i Nagłówka 2 odpowiednio zmodyfikuj, tzn. określ wielkość czcionki, jej krój itp. To ważne, bo inaczej zarówno tytuły rozdziałów czy podrozdziałów, jak i sam spis treści będą Ci się „rozjeżdżać”.
Następnie przypisz poszczególnym rozdziałom i podrozdziałom odpowiednie style.
- Nagłówek 1 – w trakcie pisania swojej pracy dyplomowej wykorzystaj go do tytułów rozdziałów (zaznacz tytuł rozdziału i przypisz do niego styl Nagłówek 1);
- Nagłówek 2 – użyj tego stylu przy tworzeniu tytułów podrozdziałów Twojej pracy dyplomowej (zaznacz tytuł podrozdziału i przypisz do niego styl Nagłówek 2).
Kilka kliknięć i Twój tekst zyskuje profesjonalny, spójny wygląd, a co więcej – masz bazę do stworzenia automatycznego spisu treści!
-
Wybierz miejsce, gdzie w pracy ma znajdować się automatyczny spis treści
Spis treści zawsze znajduje się na początku dokumentu tekstowego, zaraz po stronie tytułowej i ewentualnych podziękowaniach. Wybierz więc odpowiednie miejsce, umieść w nim kursor. Teraz już tylko kolejne kliknięcie myszką dzieli Cię od stworzenia automatycznego spisu treści.
-
Znajdź zakładkę Odwołania
Spis treści to pierwsza opcja, jaka pojawi się w rozwinięciu tej zakładki (na górze, po lewej stronie). Kliknij ją i wybierz format, który będzie najbardziej odpowiadał Twoim potrzebom. I już! Trzy proste kroki i osiągnąłeś sukces!
Teraz bez problemu możesz zmieniać dane w całym dokumencie i błyskawicznie aktualizować spis treści. Automatyzacja znacznie ułatwi Ci życie! Dzięki niej unikniesz błędów w nazwach rozdziałów oraz niepoprawnej numeracji stron.
Jedyne, o czym musisz pamiętać, to wybór opcji: Aktualizuj spis treści dostępnej we wspomnianej już sekcji: Odwołania.
Według nas nie ma się nad czym zastanawiać – automatyczny spis treści to niezbędny element Twojej pracy dyplomowej. Nawet jeśli dysponujesz ogromną ilością wolnego czasu, ręczne wpisywanie wszystkich elementów jest po prostu niepotrzebne. Zwłaszcza, gdy Twój promotor nieustannie zmienia zdanie co do informacji, jakie powinieneś zawrzeć w tym dokumencie. Wyobraź sobie ile czasu i nerwów poświęcisz na mozolną, ręczną edycję spisu treści. Automatyzacja sprawi, że wykonasz te czynności w mgnieniu oka.
A może… formatowanie pracy dyplomowej u Ekipy Pana Formatka?
Pamiętaj, że pisanie Twojej pracy dyplomowej wcale nie musi być trudne. Wystarczy mądrze korzystać ze wszystkich dostępnych opcji programu Word. Jeśli jednak nie masz na to czasu, zaufaj naszej ekipie. Ekipa Formatka to zespół ludzi, którzy z programem MS Word pracują od wielu lat i w formatowaniu nie mają sobie równych. Przekonaj się o tym sam!